Yuvayı Dişi Kuş Yapar

IMG_1179
Malum baba kız zaman geçirmek önemli, bizde bunu sıkça ve severek yapıyoruz kızlarımla. Instagram ve Facebook sayfamızdan daha önce takip edenleriniz olduysa bir maket ev yaptığımızı görmüşlerdir.
Şimdi bir ev yapma kararı daha aldık. Bu evi yaparken isterseniz sizde bizi takip ederek kızlarınızla, ailenizle yapabilirsiniz.
Ne demiş atalarımız “yuvayı dişi kuş yapar”
madem öyle minik kuşlarımızla nasıl yuva yapıldığını deneyimleyelim.IMG_1165
Bu evimizi yaparken öncelikle yapacaklarımız tamamen merakımız, isteğimiz ve ne kadar detaylandırmak istediğimizle alakalıdır. O nedenle herkes istediği yerde kısa yollar kullanmakta, hazır almakta serbesttir. Bildiğiniz gibi maket malzemeleri hazır olarak hobi marketlerde satılmakta. Biz maket içinde hemen herşeyi evde kullanmadığımız malzemelrden yapmaya çalışıyoruz. İsteyen dediğim gibi hazır alabilir.
IMG_4665.png
Öncelikle planlama çok önemli, bu aşamada biz babalar biraz ders çalışmamız gerekecek.
Yapmak istediğiniz even öncelikle bir yerleşim planını çizin. Odaların büyüklükleri ne olsun, yerleşim nasıl olsun, kara kalem bunu çizebilirsiniz. Aşağıda benim çizdiğim karalamayı bulabilirsiniz.

İkinci aşama için, bu hazırladığınız taslağı, ölçeklendirmeniz maket yaparken size büyük kolaylık sağlar. Nerede ne kadar malzeme kullanacaksınız, kaç cm keseceksiniz gibi. ben kendi yaptığım taslağı 1:80 olarak ölçeklendirdim. Böylece 1 adet A4 kağıdına sığdı ve plan olarak önümde.
Ben ölçek hesabı nasıl yapılır bilmiyorum diyenler, linki kullanarak kolayca hesaplama yapabilirler. Tek dikkat etmeniz gereken, Metre olan ölçü birimlerini CM olarak çevirin.
Benim ölçeklendirdiğim planı görebilirsiniz. ÖLÇEKLENDİRME HESABI İÇİN TIKLAYIN
IMG_4666.png
Ben bununla uğraşamam diyenler için Google’a “ev planı” derlerse bir çok plan örneği bulabilirler. Fakat yinede maket yapım aşamasında planlarda gördüğünüz uzunlukları ölçeklendirmeniz gerekecek.
Planları bitirdiğimizde, benim tercihim 1:30 ölçekle makate başlamak. Maket başlama aşamasında yarın akşam sizlere gerekli ve/veya kullanabileceğiniz malzemeleri yazacağım.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…

Yorumlar

Popüler Yayınlar