sevgi,cesaret ve özveri...

Ünlü doğa parkı Yellowstone National Park’da çıkan bir yangın sonrası görevliler, hasar tesbit çalışmaları için ormanda geziyorlardı. Görevlilerden biri, bir ağacın dibinde küller içinde neredeyse kömürden bir heykele dönüşmüş bir kuş gördü.
Görevli, elindeki çubukla hafifçe dokundu kömürleşmiş kusa. Dokunur dokunmaz küsün kanatları altından üç küçük kuş yavrusunun cıvıldayarak çıktığını gördü. Anne kuş, gelen tehlikeyi farkederek, yavrularını bir ağacın arkasına getirmiş, kendisinin yanacağını bile bile onları kanatlarının altında saklamıştı.
Yangın, yayılmadan çok rahatlıkla uçup oradan uzaklaşması mümkünken yavrularının yanında kalmayı tercih etmişti. Alevler, bulunduğu yere varıp küçücük bedenini kavurmaya başladığında hiç kıpırdamadan kalmıştı...

İşte böyle bir duygu annelik, içinde sevgi,cesaret ve özveri, sorumluluk, insanlık ve bağlılık var fazlasıyla...

Annelik nasıl bir sevgidir; felç gelip tek kelime konuşamadığın da benim kim olduğumu sorduklarında zor bela dili döndüğünce felçli halinle " BENİM" diyen anneannemden öğrendim...Allah Rahmet Eylesin, Huzur içinde yatsın...

Anneliğin nasıl bir cesaret ve özveri olduğunu; Bir gün olsun bana babalık yapma cesareti gösteremeyen Babamın yerine hem anne hem baba olma cesaret ve özverisini gösteren annemden öğrendim.

Anneliğin nasıl bir insanlık barındırdığını; kızımın minicik topuklarından toplu iğne başı kadar kan alırlarken boncuk boncuk gözyaşlarını tutamayan eşimden öğrendim...

Şimdi ailecek eşimin ilk anneler gününü kutluyoruz... Annelik nasıl yapılabilir, çok net gördüm ve yaşadım, yaşadığım kadar bir annelik sürecine eşlik ettim, ve şimdi kızım olduğu için bir kez daha gurur duyuyorum, ne mutlu ona ki bu eşsiz duyguyu tanıma ve yaşama şansı olacak ileride...

Tüm Annelerin Anneler günü kutlu olsun!!!

Gökyüzünden bir yıldız kayar, dilek tutarız. Annem gözlerini kapar bütün dilekleri benim içindir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar