Bugün 23 Nisan...

Neşe doluyor insan!!!
sabah kızımın kendince oynadığı oyunların, çıkardığı seslerin yardımı ile uyandım.. dün gece hiç uyutmadığı annesi az daha uyumak için battaniyesini alıp salona gittiğinde, koca bir oda bize kaldı. Önce biraz kızımla oynadım, daha sonra o kendi kendiyle oylanırken bende internetten haberlere göz atayım dedim.. her okuduğum haberde yaşananlardan, siyasilerin birbirlerine seviyesiz mahalle çocuklarını anımsatan söylemlerini millet önünden söylerken basına nasıl malzeme olduklarını, ülkede ne kadar çok katil, hırsız, duyarsız, o bu varken, ne kadar çok hain olduğunu anlamama yardımcı olan haberleri okudum.. Aklıma gençliğe hitabe geldi, ne kadar evrensel ve geniş zaman yazılmış.. biran okul yıllarıma gittim :)
23.Nisan olurdu hepimiz okul törnlerine gitmemek için ne yollar dener, belkide gitmezdik.. keza 19.Mayıslarda... ama hangimiz bu denli yoz büyüdük, hain büyüdük. O zamanlarda bu tatillerde güle oynaya bahçede top oynayanlar, şimdi Atatürk'e düşmanlar :) top oynarken güzeldi ama
...
Bugün kızımın ilk Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, bunca kötülük içinde biliyorum ki, dünya yansa herşey bitse, ben olmasam bir ufak ışık var... en az 1 ışık var, Atatürk'ün kurduğu İleri ve Medeni Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi ve savunucusu olarak...
Atatürk'ün Çocuklara 23 Nisan Vasiyeti
Atatürk'ün 1922'de Bursa'da çocuklara seslenişi:

Küçük hanımlar, küçük beyler...
Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü,
yıldızı, bir bahtının aydınlığısınız.
Memleketi asıl aydınlığa gark
edecek sizsiniz. Kendinizin ne
kadar önemli, kıymetli olduğunuzu
düşünerek ona göre çalışınız.
Sizlerden çok şeyler bekliyoruz;
kızlar, çocuklar!
ATAM ben Görevi Kızıma Devrettim, oda bıgı büürrt dedi kabul etti... yolunda şerefle yürüyoruz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar